piątek, 13 kwietnia 2012

Wafle z galaretką

 Te wafle pewnie nie jednemu kojarzą się z dzieciństwem. Żałuję, że dopiero teraz je pierwszy raz zrobiłam, bo są bardzo dobre i błyskawiczne w wykonaniu. 


Składniki na masę:

kostka margaryny (250g)

0,5 szklanki cukru

1 szklanka śmietany 12 - 18%
1,5 op. suchej galaretki w dowolnym smaku

Dodatkowo:
opakowanie suchych wafli (5-6 blatów)


  • Do rondelka włożyć margarynę i cukier, podgrzewać na małym ogniu do rozpuszczenia składników.
  • Dodać śmietanę, wymieszać. 
  • Trzymając masę na ogniu dosypywać galaretkę, cały czas mieszając, aż się całkowicie rozpuści.
  • Masę ostudzić. Gdy zacznie się ścinać, przełożyć nią wafle, 
  • Owinąć je folią aluminiową i obciążyć ciężką deską i odstawić do zastygnięcia.

15 komentarzy:

  1. genialne to jest
    uwielbiam takie przepisy

    http://anyzkowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. moje Babcia takie robi:) pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrz,a ja zapomniałam o tak prostym przepisie!

      Usuń
  3. a ja nigdy takich nie jadłam.
    są genialne!
    eeey, a wafle sie nie rozmiękną?

    OdpowiedzUsuń
  4. Troszkę miękną, ale i tak są pyycha

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam jak robiłyśmy takie z mamą - zwykle agrestowe. Kolor miały szalony ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem tak robiłam z kremem kakaowym, dżemem, nutella, krówkowym kremem, ale z galaretką jeszcze nigdy i czas to nadrobić!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kakaowe dodam już wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To jest smak mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobilam - sa fantastyczne a przepis rzeczywiscie nieklopotliwy.
    Dzieki za pomysl.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wafle są przepyszne!!! Zrobiłam z galaretką cytrynową. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie wafle to bym jadła :D Ale już za późno dzisiaj, nawet nie dam rady zrobić. Ale na jutro to jest plan!

    OdpowiedzUsuń
  13. Za takimi rzeczami najchętniej przepadają moje dzieci i muszę powiedzieć, że mi to się kojarzy ze słodyczami z młodości. Dziś bardzo chętnie wykonuję różnego rodzaju ciasta i desery z przepisów https://basiazsercem.pl/ gdyż wiem jak cała moja rodzina przepada za produktami mącznymi.

    OdpowiedzUsuń